zapraszamy do współpracy
Zapraszamy do współpracy

Voy hasta el fin del mundo (Peru – Boliwia – Chile)

Drzewo

Wyruszyliśmy z Tychów o godzinie drugiej nad ranem 10 marca, a wróciliśmy 17 kwietnia 2007 roku. Pokonaliśmy trasę: Tychy – Kraków – Barcelona – Lima – Ica – Nasca – Arequipa – Colca – Arequipa – Puno – Cusco – Machu Picchu – Cusco – La Paz – Coroico – Rurrenabaque – La Paz – Uyuni – San Pedro de Atacama – Arica – Tacna – Lima – Caracas – Paryż – Warszawa – Tychy, w sumie ok. 33.453 km! Zaś w samej Ameryce Południowej ok 7 903 km.

Artykuły:

• Leżymy pod SagradąW Barcelonie (wylądowaliśmy o 9 rano) witały nas palmy i słoneczna pogoda, niby tylko dwie godziny lotu a całkiem inny świat! A dlaczego przez Barcelonę? Bo najtaniej!Pierwszy przystanek: Barcelona!

• Lima de nocheZ samolotu wysiedliśmy o godzinie 21.30. Przy odprawie trzeba było oddać wypełnione druczki zawierające nasze dane, cel przyjazdu, zawód itd. Po dopełnieniu wszystkich formalności dostaliśmy pieczątki do paszportu... JESTEŚMY W PERU!Bienvenido en Peru: Lima!

• Nasz hotelBuenos dias mis amigos! Nie da się opisać tego uczucia, kiedy wstajesz rano ze świadomością, że dzisiaj nie idziesz do pracy! Słoneczko świeci, wszędzie piasek a Ty masz basen i piwo w odległości 10 metrów od łóżka.Jedziemy na południe: Ica!

• AstronautaNazca to małe, liczące około 20 tyś. mieszkańców miasteczko leżące na płaskowyżu o tej samej nazwie, na wysokości 588 m n.p.m. Międzynarodową sławę przyniosły mu tajemnicze linie odkryte przypadkowo w latach dwudziestych ubiegłego wieku..Linie z Nazca

• Plaza de ArmasPrzemierzyliśmy kolejne 566 km i około dziewiątej dotarliśmy do Arequipy, drugiego co do wielkości miasta w Peru. Arequipa nazywana jest też Białym Miastem, ponieważ większość starej części zbudowana jest z białego tufu wulkanicznego...Arequipa – Białe Miasto

• Dolina ColcaWstajemy rano, myjemy się i jemy śniadanie... kontynentalne, bułka, odrobina dżemu, sok i mate de coca... której niestety nawet nie zdążyłem dopić. Wsiadamy do busa i jedziemy w góry, po drodze zaopatrujemy się w liście koki.Dolina rzeki Colca / Valle del Colca (Peru)

• Komitet pożegnalnyZ Arequipy do Puno jest jakieś 325 km, na miejscu byliśmy około 2 w nocy. O 6 rano pobudka, śniadanie kontynentalne:/ i taksówka zabiera nas do portu skąd wypływamy na Titicaca. Płyniemy na jedną w z wielu pływających po jeziorze wysp...Wyspy na jeziorze Titicaca

• Compania de JesusIdziemy zobaczyć miasto, które już z hotelowego tarasu wygląda bardzo obiecująco. Podobno Cusco zostało założone przez legendarnego protoplastę królewskiej dynastii Inków – Manco Capaca w XII wieku...Cusco – młodsza siostra Krakowa

• Cordillera VilcabambaPo śniadaniu pniemy się dalej w górę dość wąską drogą... W jednym miejscu drogę tarasuje samochód, musimy poczekać jakieś pół godziny, zanim pojedziemy dalej, bo oczywiście nikomu się nie spieszy... To się nazywa Ameryka... W końcu wysiadamy, plecaki...Salcantay Trek – zapach Machu Picchu

• Machu PicchuO Machu Picchu świat dowiedział się w roku 1911, za sprawą Hirama Binghama, który szukając Vilcabamby, ostatniej stolicy Inków, przez przypadek spotkał w Mollepata wieśniaka.Machu Picchu - wielki szczyt

• La PazTo była długa noc, najpierw jakieś 112 km do Cusco, później 389 km do Puno i kolejne 148 km do granicy z Boliwią, gdzie docieramy nad ranem. Przekraczamy ją w miasteczku o nazwie Desaguadero, to nasza pierwsza granica lądowa w Ameryce.La Paz - Miasto Matki Boskiej Pokoju

• Droga śmierciRano jedziemy z La Paz do La Cumbre na wysokości 4725 m n.p.m. Tutaj wsiadamy na rowery i jedziemy w dół trasą z dumą nazywaną przez Boliwijczyków najniebezpieczniejszą drogą świata, albo po prostu DROGĄ ŚMIERCI...Droga śmierci do Coroico

• DrzewoMijamy samochody które utknęły w drodze, potem szlaban i docieramy do Santa Rosa. Tutaj kończy się droga, a z drogą kończy się cywilizacja. Wsiadamy na wąską łódkę, ławeczka może i twarda, ale w rzece przynajmniej nie ma dziur! Błogość!Boliwijska Pampa, czyli błogość

• Mały Indianin z RurrenabaquePo powrocie z Pampy jemy szybką pizzę i zmęczeni padamy do łóżek! Rano mamy tylko godzinę, żeby pospacerować po Rurrenabaque, zaraz potem wsiadamy na łódkę podobną do tej którą poruszaliśmy się po pampie...Witamy w boliwijskiej dżungli

• Procesja niesie ulicami Rurrenabaque trumnę ze zwłokami JezusaNasza wycieczka zakończyła się na brzegu rzeki Beni. Po krótkiej wizycie w hotelu poszedłem na spacer po Rurrenabaque, miałem straszną ochotę na piwo, choćby boliwijskie... I tu spotkał mnie zawód, dziś jest Wielki Piątek...Święta w Rurrenabaque

• Salar de Uyuni, BoliwiaNad ranem dojechaliśmy do Uyuni (Boliwia), tutaj mieliśmy trochę ponad godzinę na zjedzenie śniadania i uzupełnienie braków w zaopatrzeniu. Następnie załadowaliśmy się do dżipa i ruszyliśmy w...Salar de Uyuni – największa solniczka świata

• Indianka z dzieckiemJeśli dobrze pamiętam to wstaliśmy o 4 rano, tak żeby jeszcze przed świtem dotrzeć na gejzery, które najlepiej oglądać o wschodzie słońca. Jak widać udało nam się dotrzeć na czas...Hey mama, we going to Atacama!

• Plaza de ArmasPrzez całą noc jedziemy do Arici nad oceanem... Autokar jest bardzo wygodny... trzeba przyznać, że transport drogowy w Chile, a nawet w Peru stoi na o wiele wyższym poziomie niż w Polsce. Na dworcu w Arica odbiera nas kierowca, który wiezie nas...Heroica Ciudad de San Pedro de Tacna

• LimaOkoło ósmej rano wysiadamy na terminalu autobusowym w Limie. Mam wrażenie jak bym ledwie wczoraj opuszczał to miasto... Odczuwam silną potrzebę pożegnania się z oceanem, spędzam nad nim całą resztę z czasu jaki mi pozostał w Ameryce.Żegnamy ocean, żegnamy Peru, żegnamy Amerykę

Najpopularniejsze indeksShqipëria – Kraina Orłów – przewodnik po AlbaniiRumunia – przewodnikKochanowski JanWyszyński OP o. AdamWieszczek Witold
Najwyżej oceniane indeksShqipëria – Kraina Orłów – przewodnik po AlbaniiNepal – przewodnikWalter Bez MieniaJensen GitteNikisz / Nikiszowiec / Nickischschacht (Śląsk)
Najpopularniejsze zdjęcie w dzialePlaża w Ksamil (Albania)Najwyżej oceniane:Widok z Bystrej Ławki (Tatry)
Oceń zamieszczony obok artykuł.(Uwaga! Warto wcześniej się zalogować ponieważ głosy zarejestrowanych czytelników mają większą wagę.)