Państwo, polityka, społeczeństwo...

Szkoła przez Internet nie tylko dla młodych

Praktykuję w jednym z wirtualnych uniwersytetów, więc postanowiłam tematem wirtualnej edukacji się zająć. Ale w rozumieniu że nie wirtualna – czyli taka, której nie ma, tylko wirtualna – przez Internet. Edukacja internetowa jest z roku na rok coraz bardziej popularna. Szkoły prowadzące zajęcia przez Internet – w tym Polski Uniwersytet Wirtualny – stale notują wzrost zainteresowania swoją ofertą.

Z nauki przez Internet korzystają już nie tylko młodzi, ale też coraz częściej dorośli użytkownicy sieci. Dlaczego tak się dzieje? Co skłania ludzi do wybrania nauki przez Internet zamiast korzystania z tradycyjnej jej formy? Przede wszystkim ucząc się przez Internet studenci nie tracą czasu na uciążliwe dojazdy, nie muszą odrywać się od spraw służbowych czy rodzinnych. Internetowe środki komunikacji i materiały dydaktyczne dostępne są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, można więc uczyć się przez Internet w dowolnym, najbardziej dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Dodatkowo do materiałów edukacyjnych (multimediów, tekstów, grafik, fotografii, wykresów…) słuchacze mogą wracać wielokrotnie, co daje ogromną przewagę wobec wykładów czy ćwiczeń prowadzonych na uczelniach nieinternetowych.

Podsumowując: każdy, kto ma dostęp do Internetu, może mieć we własnym komputerze uczelnię, ponieważ „szkoła przez Internet” składa się z takich samych rzeczy jak uczelnia tradycyjna. Student internetowy uczy się w ramach semestrów, poznaje te same przedmioty, kontaktuje się z kadrą naukową, jest oceniany przez wykładowców, zdaje egzaminy, zalicza kolejne przedmioty. Na studiach przez Internet wykładają tacy sami dydaktycy akademiccy jak na studiach tradycyjnych. Są to ludzie nie tylko z dużym doświadczeniem naukowym, ale i z ogromną pasją. A więc szkołę przez Internet od tej „normalnej” różnią tylko droga i narzędzia przekazu wiedzy i umiejętności.

Wirtualna edukacjaAha, jest jeszcze jedna bardzo ważna, wydaje mi się, że dla każdego studenta, różnica. Chodzi o indeks. Nie trzeba z nim biegać od wykładowcy do wykładowcy, umawiając się na kolejne wykładowcy dyżury (o ile się na nich pojawia), zwalniać się z pracy żeby uzyskać wpis… Nic z tych rzeczy! Indeks deponuje się w dziekanacie i to właśnie tam dydaktyk przychodzi i dokonuje wszystkich wpisów na raz. Korzyść dla obu stron.

Rozpoczynając studia przez Internet otrzymuje się dostęp do platformy zdalnego nauczania, na której zamieszczone są materiały dydaktyczne oraz inne informacje, które studiując przez Internet należy opanować. Poza tym na platformie internetowej znajdziemy zadania, testy, quizy i tematy do dyskusji na forum. Internetowi uczniowie pracują w grupach pod opieką wykładowców udzielających odpowiedzi na pytania, moderujących internetowe dyskusje, a także zlecających wykonanie zadań. Edukacyjna platforma Internetowa umożliwia także komunikację z innymi uczestnikami kursu (fora dyskusyjne, czaty etc).

Na koniec może ktoś zapytać: czy po nauce w internetowej uczelni uzyskuje się pełnoprawny, uznawalny wszędzie dyplom ukończenia studiów wyższych? Odpowiedź jest jedna: tak. Po ukończeniu szkoły przez Internet studenci dostają najzwyklejszy dyplom ukończenia studiów niestacjonarnych, uznawany na równi z innymi dyplomami.

Pozostaje nam więc tylko zaprosić Was do dołączenia do społeczności nowoczesnych, internetowych studentów, którzy sobie cenią nie tylko wolność, ale też i jakość.

Olga Gretka
PodróżeKulturaMuzykaHistoriaFelietonyPaństwo, polityka, społeczeństwoPowieści i opowiadaniaKącik poezjiRecenzjeWielkie żarcieKomiks
PrzewodnikiAlbaniaNepalPolskaRumunia
Oceń zamieszczony obok artykuł.
Minister kazał, więc uprzejmie informujemy, że nasze strony wykorzystują pliki cookies (ciasteczka) i inne dziwne technologie m.in. w celach statystycznych. Jeśli Ci to przeszkadza, możesz je zablokować, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w artykule: Pliki cookies (ciasteczka) i podobne technologie.