Ciekawostki

Dziewczyny Genewy

Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016

Choć emocje związane z Genewską Międzynarodową Wystawą Motoryzacyjną już powoli opadają, ja jednak jeszcze raz chciałbym wrócić do tego wydarzenia. A to za sprawą płci pięknej.

Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016

Drogie samochody i piękne kobiety pasują do siebie tak naturalnie, jak dżin do toniku czy Fidel do Kuby. Dlatego podczas tegorocznych targów również nie mogło zabraknąć wsparcia udzielanego wystawcom przez ambasadorki planety Wenus.

Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016
Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016
Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016

Niektóre marki, aby zwabić odwiedzających na swoje stoiska, postanowiły skorzystać z pomocy atrakcyjnych dziewczyn. Dzięki temu spotkałem tam przedstawicielki kilku profesji. Przede wszystkim modelki. Ich głównym zadaniem było ładnie wyglądać, uśmiechać się do zwiedzających i pozować do zdjęć. Modelki chętnie się afiszowały, umiały przybrać atrakcyjne pozy, wiedziały, z którego profilu wypadają korzystniej i doskonale rozumiały sugestie dotyczące ustawienia się w stosunku do światła czy lansowanego produktu (głównie samochodu). Praca z nimi była czystą przyjemnością.

Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016

Według mojej subiektywnej oceny, najatrakcyjniejsze modelki spotkać można było przy stoiskach producentów opon samochodowych (Pirelli, Dunlop, Bridgestone). I chyba nie ma się czemu zbytnio dziwić. Jaka normalna osoba zwróciłaby uwagę na oponę czy felgę stojącą na jakimś postumencie z doczepioną do niej tabliczką z parametrami, podczas gdy kilka kroków dalej odbywa się premiera najnowszego modelu Astona Martina czy innego Lamborghini. No chyba że o tę samą oponę opiera się uśmiechnięta modelka w kusej spódniczce – wtedy sprawa wygląda zupełnie inaczej.

Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016
Jeep Wrangler 75 AnniversaryArash AF 8 FalconSalon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016
Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016

Niemniej atrakcyjne dziewczyny reprezentowały firmy tuningowe takie jak ABT, Hamann czy DMC. Na stanowisku tej ostatniej spotkałem naszą rodaczkę, która reprezentowała w Genewie wspomnianą markę. Z pomocy modelek korzystały również firmy komercyjne takie jak Skoda, KIA czy Citroen.

Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016

Drugą grupą zawodową – że się tak wyrażę – obecną na genewskich targach były tzw. dziewczyny marki, czyli po prostu konsultantki. Ich zadaniem, prócz schludnego wyglądu, było również udzielanie mniej lub bardziej wyczerpujących informacji na temat produktów. Chyba najwięcej konsultantek miał Jeep. Każda z dziewczyn tej marki miała przydzielony konkretny model samochodu, na temat którego mogła udzielić obszernych informacji. Prócz elokwencji i sporej wiedzy dziewczyny Jeepa cechowała uroda i poczucie humoru. Pomimo że nie paradowały w krótkich czy obcisłych sukienkach, a jedynie w oliwkowych jeansach i białych koszulach, to i tak miały sporo chętnych do fotografowania się z nimi, z czym zresztą nie miały najmniejszego problemu.

Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016
Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016
Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016

Dziewczyny swojej marki miał również Peugeot, Citroen czy Fiat. Na osobną uwagę w tej grupie zasługuje reprezentantka marki Mercedes. Tym, co wyróżniało ją spośród innych, było to, że była jedyną dziewczyną na tym stanowisku (wspieraną oczywiście przez konsultantów i ochroniarzy), która wiedziała chyba wszystko na temat każdego modelu tej firmy – była po prostu nie do zagięcia. Niestety wciąż była rozchwytywana i nie udało mi się przez to zrobić jej dobrego zdjęcia.

Ostatnią grupę dziewczyn uświetniających genewką wystawę były początkujące hostessy. Było ich sporo i dość łatwo można było je odróżnić od pozostałych. Krótko mówiąc, dość często brakowało im aparycji i obycia na tego typu imprezach – nie bardzo wiedziały co ze sobą zrobić, jak się zachować w kontaktach z obcymi, a do tego niesamowicie peszył je aparat. Zdarzyło mi się niektóre modelki fotografować kilkakrotnie, choćby ze względu na to, że następnego dnia występowały w innych kreacjach niż poprzednio lub lansowały inny model samochodu.

Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016
Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016
Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016

Początkującym hostessom oszczędzałem nadmiernego stresu, który mógłby być wywołany ponownym fotografowaniem, zwłaszcza że niektóre unikały, jak mogły, wzroku fotografów. Mimo to takie osoby też były potrzebne. W końcu nie wszystkie firmy potrzebują do promocji wymuskanych modelek, czy wszechwiedzących konsultantek. Niektórym w zupełności wystarczają hostessy, których głównym zadaniem jest powitać gości szczerym uśmiechem. Poza tym, jeśli te młode dziewczyny chcą w przyszłości związać swe życie z podobnymi imprezami, to muszą w końcu gdzieś tej ogłady nabrać.

Genewska wystawa bez przedstawicielek płci pięknej, nie byłaby tą samą imprezą. Modelki, hostessy, dziewczyny marki, wszystkie one sprawiły, że stanowiska firm motoryzacyjnych po prostu ożyły. Bez nich poszczególne sekcje wyglądałyby poniekąd jak witryny salonów samochodowych czy nawet muzea techniki. I choć marki takie jak Aston Martin czy Porsche zrezygnowały z damskiej obsady, stawiając na legendarną niezawodność czy ekskluzywność swoich produktów, to z kolei Lamborghini, Arash czy Nimrod nie miały najmniejszego problemu z zatrudnieniem takiej obsługi. Jako motoryzacyjny laik zdecydowanie częściej zaglądałem na te drugie stanowiska.

Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016Salon Samochodowy w Genewie 2016
Łukasz Solawa
PodróżeKulturaMuzykaHistoriaFelietonyPaństwo, polityka, społeczeństwoPowieści i opowiadaniaKącik poezjiRecenzjeWielkie żarcieKomiks
PrzewodnikiAlbaniaNepalPolskaRumunia
Oceń zamieszczony obok artykuł.
Minister kazał, więc uprzejmie informujemy, że nasze strony wykorzystują pliki cookies (ciasteczka) i inne dziwne technologie m.in. w celach statystycznych. Jeśli Ci to przeszkadza, możesz je zablokować, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w artykule: Pliki cookies (ciasteczka) i podobne technologie.